2012. március 17., szombat

Sajtolok

Annyi izgalmas dolog történik velem mostanában, többek között az ételekkel kapcsolatban, hogy csak na.
Most épp sajtot készítek a saját két kezemmel, piaci nyers termelői tejből. Ez alapján a recept alapján csináltam, egyelőre próbaként 2 l tejből. Most épp préselődik a sajtó alatt :)

Olvasgattam azért hozzá, és van, aki ecet helyett kefír vagy tejföl segítségével készít sajtot, ill. olyat is olvastam, hogy minél keményebbre akarjuk, annál több ecet kell bele.
Ja, és az erkélyládánkban évek óta illegálisan tartózkodó snidlinggel fűszereztem :)

Egyébként lemértem a súlyát, 25 dkg szárazanyag lett a tejből. Ha belegondolok, hogy 300,-ft-ért vettem a 2 l tejet, a fél evőkanál só és az alig fél deci ecet, valamint a felhasznált áram ára pedig minimális - úgyhogy mondjuk 350,-Ft költséget bátran mondhatok - ez 25 dkg sajtért nagyon baráti ár. És ott az öröm, hogy saját magam csináltam és nagyjából tudom, hogy mi van benne. Tök jó.

Holnap lefotózom a végeredményt. Íme:


Hát ez szuper finom és nagyon kellemes, kecskesajtra emlékeztető állagú lett!!! Utólag sóztam a külsejét még a recept szerint, de el tudnék viselni egy picivel több sót is a belsejében, szóval legközelebb kicsit több sót teszek a tejbe, és már látom, hogy át fogok térni a házi sajtgyártásra, abszolút megéri!

2 megjegyzés:

hangoskodo írta...

Szia! Örülök, hogy sikerült a sajtod. A keménységét a csepegtetéssel, illetve a préseléssel tudod szabályozni, nem kell több ecet.
Üdv: Éva

szeee írta...

Kedves Éva!
Köszönöm :) értem :)

Megjegyzés küldése

Blogroll

Üzemeltető: Blogger.

Labels

Labels

Rendszeres olvasók

Labels

Categorias

¿Buscabas Algo?